Tájékoztatás a távhőszolgáltatással összefüggő panaszbejelentésről és annak kezeléséről
2020 júl 29 sze | 2020 júl 29 sze
A panaszok, bejelentések és észrevételek kivizsgálását és megválaszolását a Barcika Szolg Kft. munkatársai igyekeznek a bejelentéskor azonnal elvégezni.
Ha a szóban (személyes,telefonos) vagy írásban beérkezett panaszok és bejelentések azonnali kivizsgálására és megválaszolására nincs lehetőség, ha további intézkedésre van szükség, esetleg ha a válasszal a bejelentő nem ért egyet vagy külön kéri a panaszfelvételi jegyzőkönyv felvételét, abban az esetben az ügyintéző elkészíti a jegyzőkönyvet.
A bejelentő hozzájárulása esetén a telefonos panaszokról nem szükséges írásos jegyzőkönyvet felvenni. Az Fgytv. 17/B. § (3) és (3a) bekezdése szerint az ügyfélszolgálatra beérkező hívások rögzítésre és 5 évig megőrzésre kerülnek, a fogyasztó kérésére a kérelemtől számított 30 napon belül díjmentes lehetőséget kell biztosítani a felvétel helyszínen történő meghallgatására, illetve hangfelvételenként annak másolatának egyszeri megigénylésére.
A Fgytv. 17/B § (5) bekezdése szerint a panaszokat a szolgáltató annak beérkezésétől számított 15 naptári napon belül köteles kivizsgálni és a választ megküldeni. A válaszadási határidő helyszíni vizsgálat vagy valamely hatóság megkeresésének szükségessége esetén egy alkalommal legfeljebb 15 nappal meghosszabbítható. A válaszadási határidő meghosszabbításáról és annak indokáról a szolgáltató az ügyfelet írásban, a válaszadási határidő letelte előtt tájékoztatni köteles.
Amennyiben az ügyfél a panasz bejelentésére kapott válasszal nem ért egyet, vagy a panaszait nem orvosolták a lentebb található bejegyzésben felsorolt hatóságokhoz fordulhat:
A Távhőszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. törvény 11. § (3) bekezdésének megfelelően a fogyasztóvédelmi hatósági eljárásban a fogyasztónak igazolnia kell, hogy a fogyasztóvédelemmel kapcsolatos és az eljárás alapjául szolgáló panaszt a szolgáltató felé megtette.
Fogyasztóvédelmi hatóságok elérhetőségei
2019 okt 14 h | 2021 júl 01 cs
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal Hatósági Főosztály Fogyasztóvédelmi Osztály cím: 3525 Miskolc, Városház tér 1. telefonszám: 46/512-971 e-mail: fogyasztovedelem[kukac]borsod.gov.hu |
Magyar Energetikai és Közműszabályozási Hivatal |
Békéltető testületek elérhetőségei
2019 okt 14 h | júl 19 k, 13:57
Pár szóban a békéltető testületekről
A békéltető testület a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő független testület. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. Feladata továbbá, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében.
A békéltető testületi eljárás megindítása
Az eljárásra elsősorban a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. Felhívjuk figyelmét, hogy a békéltető testületi eljárás megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. A békéltető testület eljárása tehát a fogyasztó kérelmére indul.
A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani. A kérelemnek tartalmaznia kell:
a) a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
b) a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
c) ha a fogyasztó az illetékességet az Fgytv. 20. § (3) bekezdésére kívánja alapítani – a 20. § (1) és (2) bekezdése szerint illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
d) a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
e) a fogyasztó nyilatkozatát a 27. §-ban előírt feltétel teljesítéséről,
f) a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
g) a testület döntésére irányuló indítványt,
h) a fogyasztó aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot a 27. §-ban előírt egyeztetés megkísérléséről.
Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
A békéltetési eljárásról bővebben az alábbi elérhetőségeken tájékozódhat: www.bekeltet.hu, vagy www.bekeltetes.hu.
A békéltető testületek elérhetősége:
Baranya Megyei Békéltető Testület Címe: 7625 Pécs, Majorosy Imre u. 36.
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Békés Megyei Békéltető Testület Címe: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Budapesti Békéltető Testület Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Csongrád Megyei Békéltető Testület Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. |
Fejér Megyei Békéltető Testület Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Heves Megyei Békéltető Testület Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Nógrád Megyei Békéltető Testület Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a |
Pest Megyei Békéltető Testület Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Somogy Megyei Békéltető Testület Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Tolna Megyei Békéltető Testület Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Vas Megyei Békéltető Testület Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Veszprém Megyei Békéltető Testület Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
Zala Megyei Békéltető Testület Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24. |
Forrás: http://www.fogyasztovedelem.kormany.hu
A Barcika Szolg Kft. fogyasztóvédelmi referense és elérhetősége:
2019 okt 21 h | 2019 okt 21 h
Sáfár László
cím: 3700 Kazincbarcika, Munkácsy tér 1.
telefonszám: 48/510-560
e-mail: titkarsag[kukac]barcikaszolg.hu